Hoj!

Då var det dags igen... Tillbaka till plugget!
Börjar lite försiktigt och ska läsa lite pedagogik. Sen när Alice börjar dagis ska jag sätta fart på riktigt och ta tag i det här med slutbetyg. Fick ju veta att man snart inte kan läsa strökurser för att bygga ihop slutbetyg och då får man väl förlita sig helt på högskoleprovet för att ta sig in så dags att fixa till det. Plus att betyg för slutbetyg inte får användas om de är äldre än 8 år så verkligen dags annars får jag ju läsa om det jag läste på gymnasiet.
 
 
Så jag börjar på måndag.. nu är det bara hålla tummarna för att Csn är snälla o jobbar fort.
 
Ska se om jag kan få tjänsteledigt från februari oxå annars vet jag nog inte riktigt hur vi löser det men ja det löser sig nog.
 
Skulle så vilja flytta oxå då det börjar bli allt för trångt här men men finns det hjärterum så...
Vi klarar oss väl som vi har det nu men det skulle ju verkligen inte skada med nån liten uteplats så man kan köra ut de stora barnen när det blir för trångt.
Ibland... men BARA ibland önskar jag nog vi bodde i viken. Alltså missförstå mig inte men när man var barn o bodde i viken så hade man en enorm frihet. Springa runt i skogarna hela dagarna.. dyka in o äta o sen ut igen. ALLA våra uteaktiviteter måste ju planeras o har man gått in för mat är det ju en jävla procedur att ta sig ut igen.
 
Här vågar man ju inte släppa barnen lösa.. o visst jag vet i sjutton om man vågar det någonstans nu mera. Kanske har det inte med själva staden man bor i utan att tiderna förändrats. Om det nu är så är det vi som föräldrar som blivit mesigare eller är det verkligen så att samhället blivit lebbigare?
 
Ja nej får väl nöja mig med en uteplats sålänge.
 
 
Hoj

Kommentarer
Postat av: Ci

Kul med skolan men betyger ju att en annan fick lite panik med nu att bli klar.

2012-11-03 @ 15:50:17
URL: http://icessilisvarld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0