Påsk

Glad påsk då! Har just varit o inhandlat påskägg till barnen (Theodor får sitt då han kommer hem från papi på måndag eller tisdag). Loggar in på fejjan o ser en massa skriva glad påsk till sina vänner oså. Kan inte ens minnas att vi firar påsken någongång mer än att barnen får påskägg då. Vad är det att fira egentligen? Var nån tant som plingade på förra veckan o gav mig nått informationsblad om varför man firar påsk oså stod det en massa om jesus o hans namn oså.. Nu läste jag ju inte så noga o den hamnade ganska fort i pappersinsamlingen. Jag ursäktade mig ganska fort till damen o sa att varken intresse eller tid fanns då hon ju som ni kanske förstår gärna hade förklarat det hela mycket omgående o säkert hade passat på o frälst mig på plats om hon fått chansen. Nu kan jag lite smått ångra det där.. jag gillar ju o höra och disskutera sånt där svammel. Jag älskar att ifrågasätta o just där kan saker o ting i livet komplicera sig en aning. Just denna gång gjorde jag nog så mycket rätt som jag klarade just dp. Oftast är det nog bäst att lägga band på sig. Le artigt ( för man vill ju inte förväxlas med en bitch ) och tacka för infon och gå vidare. Jag kommer ALDRIG glömma.. det får ni inte tro, jag sparar på allt. Jag kommer såklar älta det i mitt inre kanske ta upp det med mina närmsta som jag vet kan hantera mitt ältande o sen sparar jag. Kommer stoppa det i försvars spargrisen kan man säga o där ska det ligga o lura tills någpn försöker sticka mig i ryggen... då är allt i grisen förhoppningsvis tingt motangrepp. Jag är redo för krig för jag vet med all säkerhet att kriget kommer.. jag kommer aldrig vara den som startar det dock. Jaha nähä men atte glad påsk då o ursäkta svammlet.. det var nog mest för mig o kanske inte så mycket för er tre läsare men ni har min tillåtelse att tolka texten fritt. Ha det. P.S Maria du svullar väl lite godis nu när det är påsk oså va? För du vet det får man!

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha nae "kör" ju pulverhelvetet... El kör och kör började ju en tisdag för ca 2 veckor sen.. ( hade tänkt köra 3) Men igår va jag ashungrig och sugen så då bröts det där... :( hmm jodå men så atte! Men godis blir det inget!!! Men mat ska jag äta:) kampen fortsätter:)

2012-04-06 @ 15:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0