Juletider..

Ja mycket att stå i kan man säga.. juletider betyder ju ledig från dagistider vilket resulterar i väldigt få sitta vid datorn tider för mamman.
Men atte jag ska försöka sumera julen för er som är nyfikan?..
Vi fick en förvånansvärt lugn julafton faktiskt. Riktigt trevligt blev det. Visst dagen började med att hela familjen försov sig. Jag hade ställt klockan på 06:00, lite för att jag gillar att smyga omkring själv på morgonen och väldigt mycket för att jag hade as mycket jag skulle uträtta innan Janne skulle köra oss till mamma innan han själv skulle bege sig till Adrian (Finspång) till halv 9. Jag vaknade av att Cissi knackade på dörren vid 8 snåret tror jag med en tomteluva på huvudet och väldigt fina klappar till Theodor.
Var en himla tur att hon kom kan jag säga för annars hade vi inte hunnit till mamma på julfrukost som serverades kl 10 med Kents släkt. Janne glömde i all hast slänga av vagnen då han rusade iväg så fick ta bilstolen på spårvagnen men det funkade det med.
Mr A skulle ju komma till halv 1 och vi skulle äta kl 14 innan Kalle. Så blev det inte riktigt då han försov sig och inte dök upp förrens vi alla redan ätit och sett på Kalle. Men han kom iallafall och det är vi glada över.
Det gick förvånadvärt bra måste jag säga och Theodor var på sitt allra bästaste humör hela dagen. Som oftast stressar man ju skiten ur sig med all julmat o vi lallade omkring mest hela dagen o bara njöt.
Det allra trevligaste var väl nästan att vi sov sjukt länge på juldagen och Alice Ballis sov nästan hela natten lång.
På juldagen åkte vi åter hem till mamma där bror med familj nfann sig. Även då var Mr A med.
Annandagen var vi hos Jannes bror o firade.
Julen har totalt fuckat upp Theodors sovtider och trots att Alice somnade jätte bra under julhelgen så har hon nu återgått till att totalvägra om kvällarna.
Ska försöka lägga n lite julbilder snart men just nu är det lite knöligt med en bebis på armen. Tänkte även att jag skulle knåpa ihop nån form av förlossningsberättelse för en sån vill man ju gärna gå tillbaka o läsa i framtiden... ja när tid finnes. Mest troligt då Stojj börjat dagis igen ;).
Gott nytt då!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0